کارگزاری بورس بیمه ایران|نمایش جزییات خبر

ارتقای ۴۸ واحدی رتبه در بستر شفافیت مالی، تخصص و برنامه استراتژیک

ارتقای ۴۸ واحدی رتبه در بستر شفافیت مالی، تخصص و برنامه استراتژیک
استفاده از تمام توانمندی های حرفه ای و تخصصی، عملکرد مالی شفاف و حرکت در مسیر بلندمدت منجر شد...
ارتقای ۴۸ واحدی رتبه در بستر شفافیت مالی، تخصص و برنامه استراتژیک
 
 استفاده از تمام توانمندی های حرفه ای و تخصصی، عملکرد مالی شفاف و حرکت در مسیر بلندمدت منجر شد تا کارگزاری بورس بیمه ایران در جدیدترین رتبه­‌بندی کانون کارگزارن بورس اوراق بهادار ارتقا جایگاه قابل ملاحظه ای را  به خود اختصاص دهد.
 
کارگزاری بورس بیمه ایران متعلق به شرکت سهامی بیمه ایران به دلیل دارا بودن ظرفیتهای منحصر به فرد از جمله ترکیب سهامداری، ساختار سرمایه ای و جمع حقوق صاحبان سهام، ظرفیت بالفعل و بالقوه‌ای را در بازار سرمایه کشور دارد. با تغییر ساختار مدیریتی کارگزاری از خردادماه سال ۱۳۹۷ و با توجه به استقرار فرآیندهای مبنایی و اصولی حاکمیت شرکتی، تغییرات مدیریتی گسترده ای جهت بهبود وضعیت کارگزاری صورت گرفت که پس از اعمال آن، کارگزاری توانست به پیشرفت شایانی در راستای اهداف تعیین شده هیات مدیره بیمه ایران دست یافته و به جایگاهی در صنعت برسد که در قدمت 25 ساله برای این کارگزاری ممکن نشده و از این توانمندی بالقوه استفاده نگردیده بود.
 
اقدامات و استراتژی جدید که در این کارگزاری زیر چتر حمایتی و با تایید همه جانبه هیات مدیره شرکت سهامی شرکت بیمه ایران طبق برنامه زمانبندی شده صورت گرفت سبب گردید تا این پیشرفت به همت و پشتکار هیات مدیره، مدیران و پرسنل کارگزاری توان اجرایی شدن را داشته باشد.
 
علاوه بر دستاوردهایی که به صورت مختصر در ادامه گزارش به آن اشاره میگردد از مهمترین نکات اجرای تمامی برنامه­‌های توسعه ای کارگزاری آن است که علیرغم اجرای گسترده تمام برنامه ها به لحاظ مالی عملکرد این کارگزاری کاملا منطبق بر قوانین سازمان حسابرسی و بورس می باشد چراکه باوجود اینکه حسابرس کارگزاری، سازمان حسابرسی کل کشور میباشد طبق آخرین گزارشهای این سازمان عملکرد مالی کارگزاری کاملا شفاف و فاقد هیچ بند تاکیدی است.
 
به گزارش روابط عمومی کارگزاری بورس بیمه ایران، از جمله عوامل موفقیت شرکت، حرکت در مسیر صحیح بنگاه­داری اقتصادی است که خروجی آن را می‌­توان در بهبود رتبه کارگزاری، رشد قابل توجه درآمد ارزش معاملات کارگزاری و اعتماد بازار سرمایه به نام برند کارگزاری بورس بیمه ایران مشاهده نمود. گزارش حاضر سعی دارد تا دستاوردها و وضعیت کنونی کارگزاری را نسبت به زمان مشابه در خرداد 1397 به اطلاع رساند.
 
به گزارش روابط عمومی کارگزاری بورس بیمه ایران هر ماه کانون کارگزارن بورس اوراق بهادار اقدام به انتشار گزارش و رتبه بندی کارگزای های فعال در بازار سرمایه مینماید. از این رو مطابق با گزارش آذرماه 1399، کارگزاری بورس بیمه ایران در معاملات کل بورس‌­ها و فرابورس با جهش تحسین برانگیز به رتبه 11 در بین 108 شرکت کارگزاری فعال در صنعت رسید که این رتبه دستخوش تغییرات مثبت قابل توجهی نسبت به دوره های پیش شده است به نحوی که رتبه معاملات بورسها و فرابورس در خرداد ماه 1397 برابر با 59 گزارش شده بود. یعنی رشدی برابر با 80 درصد در طول تنها دوسال و نیم، سهم این کارگزاری شد.

 

رتبه کارگزاری

 

دیگر نکته قابل توجه این گزارش، جهش تحسین برانگیز رتبه کارگزاری بورس بیمه ایران در بخش اوراق به 10 است. این در حالیست که در فروردین 97 رتبه شرکت 67 بوده است و در اینجا شاهد ارتقای 57 واحدی رقم خورده است که منجر به قرارگرفتن این کارگزاری در بین کارگزاری های برتر بورسی و در نتیجه اعتماد فعالان بازار سرمایه به نام برند کارگزاری بورس بیمه ایران و در نهایت رشد قابل توجه درآمد این کارگزاری زیرمجموعه شرکت سهامی بیمه ایران شده است.

 

رتبه کارگزاری بورس بیمه ایران

 

از ابتدای خرداد 1397 توسعه فیزیکی شعب در شهرهای مختلف کشور در برنامه­های توسعه‌­ای کارگزاری بورس بیمه ایران قرار داشت. در همین راستا با در نظر گرفتن یک مدل اقتصادی جهت سودآوری حداکثری شعب، تعدا شعب از 4 به عدد 52 شعبه در سطح کشور افزایش یافته است که این مهم علاوه بر سودآوری منجر به ایجاد اشتغال قابل توجهی در سطح کشور شده است.

کارگزاری در بخش تعداد مشتریان نیز از ابتدای تاریخ گزارش با رشد قابل توجهی مواجه بوده است. رشد بیش از 6000 درصدی تعداد مشتریان فعال نسبت به خرداد 97 نشان از آن دارد که ارتقا زیرساخت‌­های داخلی و فعا‌‌ل­تر شدن شعب کارگزاری به ویژه در شهرستا‌‍‌ن‌ها نتیجه­بخش بوده و نیاز علاقه­مندان به سرمایه­‌گذاری در بازار سرمایه را در سطح کشور پوشش داده است.

در حوزه افزایش تعداد مشتریان اعتباری لازم به ذکر است که این کارگزاری در حال حاضر به واسطه دارا بودن رتبه 1 در سرمایه ثبتی در بین سایر کارگزاری­‌ها توانسته است تا بیشترین میزان اعتبار را برای مشتریان خود فراهم کند که این مهم تماما با تضامین و ضمانت هیات مدیره این کارگزاری صورت گرفته است. ارائه خدمات مناسب در حوزه تسهیلات اعتبارات و اعطای اعتباری بالا به مشتریان کارگزاری در میان سایر رقبای صنعت نیز از نکات حائز اهمیتی است که منجر به جذب مشتریان فعال در این حوزه شده است افزایش 3 هزار برابری تعداد مشتریان اعتباری در این بخش علاوه بر کمک به رشد بازار سرمایه باعث شده تا رشد کارگزاری از سایر رقبای خود پیشی گیرد.

با توجه به ساختار سهامداری کارگزاری بورس بیمه ایران، این کارگزاری در طی این دوره برای نخستین بار در تاریخ کارگزاری روابط بسیار خوبی را با پرسنل و نمایندگان بیمه ایران در سطح کشور برقرار کرده و با برگزاری همایش­‌ها و دوره­‌های آموزشی، نفوذ خود را در بین مخاطبان علاقه­‌مند صنعت بیمه به حضور در بازار سرمایه ارتقا بخشیده است. همچنین همکاری با شرکت­‌های صنعت بیمه در خصوص انجام معاملات در بازار در دستور کار فعالیت­‌های کارگزاری قرار داشته است.

گزارش­‌ها نشان ‌می‌­دهد از اوایل سال 97 تاکنون کارگزاری بورس بیمه ایران شاهد افزایش چشم­گیر شاخص­‌های سودآوری بوده است به طوریکه در این دوره سود عملیاتی کارگزاری بالغ بر360 برابر گردیده است که مبین آن است که فعالیت­‌ها و اقداماتی که در این کارگزاری به انجام رسیده کاملا مثمر ثمر واقع شده است .

در مورد هزینه­‌های کارگزاری نیز این نکته قابل تامل است که طبق گزارش کانون کارگزاران هزینه­‌های عملیاتی کارگزاری نسبت به متوسط صنعت پایین‌تر بوده که این نکته مبین آن است که کارگزاری با جذب نیروهای حرفه­ ای توانسته عملکرد مطلوب‌تری را نسبت به گذشته و همچنین سایر رقبا در کارنامه خود ثبت کند.

در آخر شایان ذکر است که برنامه راهبردی این کارگزاری همچنان در همه حوزه‌­ها از جمله اخذ تصمیمات استراتژی اصولی در بخش بازرگانی، حضور در نمایشگاههای تخصصی، توسعه زیرساختها در تمامی حوزه ها، ارائه خدمات متفاوت به مشتریان و ... در حال انجام است.

با انجام قرعه‌کشی باشگاه مشتریان ویژه شب یلدا، برندگان خوش‌شانس این دوره مشخص شدند.

به گزارش روابط عمومی کارگزاری بورس بیمه ایران، قرعه‌کشی این دوره از بین همه مشتریانی که از تاریخ 30 دیماه تا 6 بهمن‌ماه امسال در باشگاه مشتریان ثبت‌نام کرده بودند، انجام شد و اسامی برنده‌ها از گردونه شانس بیرون آمد. این دوره از قرعه‌کشی به مناسبت افتتاح باشگاه مشتریان کارگزاری بورس بیمه ایران، همزمان با شب یلدا برگزار شد. طی روزهای آینده با برندگان قرعه‌کشی تماس گرفته و امتیاز اعلام‌شده در حساب‌شان شارژ خواهد شد. با این امتیاز می‌توان از خدماتی همچون دریافت بن خرید کالا، دریافت کارت تخفیف مراکز فرهنگی و تفریحی، دریافت کد تخفیف دوره‌های آموزش بورسی و خدمات دیگر بهره‌مند شد. باشگاه مشتریان قصد دارد در ادامه جشواره‌های دیگری نیز برگزار کند که برای برنده شدن در آنها کافی است از طریق لینک https://cclub.center/bimeiranbroker ثبت‌نام کنید.

 

 

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.